Nusprendei pradėti bėgioti? Nuo ko pradėti?

Ne kiekvienas gali pasiryžti pradėti bėgioti. Kai kuriems nuo mažens labiausiai nepatiko fizinio lavinimo pamoka, nes per ją reikėjo bėgioti, stengtis nubėgti kuo greičiau.

Tačiau baigus mokyklą, pradėjus studijuoti, pasinėrus į šeimos ar darbo rūpesčius bėgimas tampa tam tikras atsipalaidavimo būdas. Tai tikrąja to žodžio prasme bėgimas nuo rūpesčių, streso, blogos nuotaikos. O ir sveikatos atžvilgiu bėgimas puikiausias vaistas, kuris nieko nekainuoja. Žinoma netinkamas bėgiojimas  sveikatos tikrai nepridės. Todėl jeigu vis gi nusprendėte pradėti bėgioti, papildomos žinios tikrai pravers.

Taigi nuo ko pradėti? Štai trys pagrindinės taisyklės:

 1. Išsirinkite tinkamus bėgimo batelius. Tikriausiai jeigu paklaustumėte profesionalių bėgikų, koks svarbiausias daiktas bėgime, jie atsakytų – geri  bėgimo bateliai. Ir tai tikra tiesa, kaip automobiliams reikalingos geros padangos, taip bėgikui – geri batai. Turėti gerus bėgimo batelius joks mados reikalas, tai tiesiog apsaugo kojas nuo galimų traumų, suteikia patogumo jausmą, leidžia pilnai pasinerti į bėgimo malonumą.

2. Tinkamas bėgimo tempas. Bėgimo tempas priklauso nuo treniruotumo lygio, bėgimo sąlygų, organizmo būklės (ar esate gerai išsimiegojęs, pavalgęs ir t.t).

Jeigu niekada gyvenime nesate bėgioję, nereikėtų iš pat pradžių stengtis bėgti kuo greičiau ar su kažkuo lygiuotis. Bėkite taip, kad jaustumėte malonumą ir bėgant negalvotumėte kaip kuo greičiau pasiekti finišą. Bėgant turi atrodyti, kad taip galite bėgti ir bėgti dar daug kilometrų. Net jei tai atrodo per lėtai. Laikui bėgant organizmas pripras prie krūvio ir bėgimo tempą bus galima didinti. Tik nereikia niekur skubėti – patys pajausite kada galite bėgti greičiau.

3. Bėgimo trasa. Tinkamos bėgimo trasos išsirinkimas taip pat labai svarbus dalykas. Juk daug maloniau bėgioti gamtoje, parke, o ne gatvėje. Gaila ne visi turi pasirinkimą, todėl tenka bėgti šaligatviais, prie gatvės. Tačiau svarbiausia, kad tai nekeltų diskomforto, kad prabėgus vieną kartą norėtųsi tai daryti ir kitą dieną. Jei yra galimybė stenkitės bėgioti minkštesniu pagrindu, taip mažiau pavargs kojos.