Dehidratacija ir skysčių vartojimas treniruotės metu

Dehidratacija – reiškinys, kai medžiaga ar kūnas praranda tam tikrą kiekį vandens. Vanduo žmogaus organizme naudojamas daugybei funkcijų atlikti: kūno temperatūros reguliavimui, maistinių medžiagų ir deguonies perdavimui tarp organizmo ląstelių, sąnarių apsaugai ir lubrikavimui, toksinų pašalinimui. Vandens trūkumas organizme gali sukelti įvairius negalavimus, tokius kaip sąnarių skausmai.

Specialistai pataria per parą išgerti 2 – 3 litrus vandens, tačiau tai priklauso nuo kiekvieno žmogaus svorio, fizinio aktyvumo ir t.t Vandens poreikis taip pat gali kisti.  Lengviausias būdas nustatyti ar organizmas gauna pakankamą kiekį vandens – pažiūrėti kokia yra šlapimo spalva. Jeigu šlapimo spalva yra beveik skaidri – geriamas pakankamas kiekis vandens.  Ryškiai geltona spalva reiškia vandens trūkumą (nebent yra vartojami B grupės vitaminai, jie gali nudažyti šlapimą geltona spalva).

Žmogus sportuodamas arba užsiimdamas kita intensyvia veikla praranda dar daugiau skysčių. Dehidratacijos pavojus padidėja vasarą, kai esant dideliems karščiams žmogus prakaituoja daug stipriau. Mažiau kaip 2% dehidratacija jau turi neigiamą įtaką treniruotės ar varžybų metu.

Per didelio skysčių praradimo simptomai gali būti tokie: troškulys, galvos svaigimas, silpnumas, pykinimas. Pajutus tokius simptomus reikėtų sustoti pavėsyje ir gerti daug skysčių.

Tačiau, kiekvienas sportuojantysis turėtų pirmiausiai stengtis, kad taip nenutiktų. Kiekvieno žmogaus skysčių poreikis skiriasi, todėl vieniems dehidratacija gali pasireikšti daug greičiau.

Norėdami sužinoti kiek skysčių jums reikės treniruotės metu, pirmiausiai turite sužinoti savo prakaito normą, kuri gali svyruoti. Norint ją apskaičiuoti, pirmiausiai pasisverkite prieš treniruotę be drabužių, o po treniruotės tai pakartokite. 1 prarastas kilogramas lygus maždaug 1 litrui skysčių praradimo. Apskaičiuokite savo prakaito normą ir sužinosite kiek skysčių jums reikės treniruotės ar varžybų metu.

Taigi, jeigu jūs per valandą praradote 1 kilogramą svorio, tai reiškia, kad jūsų skysčių poreikis yra 1 litras vandens. Taigi jums reikės išgerti po 250 ml vandens kas 15 minučių.